Jensen Motors a fost un producător de maşini sport şi vehicule
comerciale, cu sediul în West Bromwich, înfiinţată în 1937 de către
fraţii Alan şi Richard Jensen, tot la această dată începând producţia de
autovehicule, iar mai târziu extinzându-se şi la producţia de autocamioane şi
autocare.
Maşinile produse de ei puteau fi personalizate în funcţie de preferinţele
clientului. Motoarele şi şasiurile le cumpărau de la alţi producători de
automobile. Printre motoarele folosite de ei se numără şi: Ford V-8, Austin 6
cilindrii, Lotus model 907 DOHC 4 cilindrii, Chrysler 360 şi 383/440.
Nu a intrat niciodată în top 10 al producătorilor de automobile din
Marea Britanie, deoarece maşinile erau foarte scumpe şi volumul producţiei
foarte mic. Profitul companiei era adus în mare parte din producţia de camioane
şi din producţia altor mărci cum ar fi: Volvo P1800, Austin-Healey 100 şi 3000 şi
Sunbeam Tiger.
Fraţii Alan şi Richard Jensen
erau specializaţi în primul rând pe construcţia de caroserii, iar priceperea şi
ingeniozitatea lor i-au adus în atenţia celor mai înstăriţi oameni ai vremii. Între
clienţi s-a aflat şi Clark Gable, care şi-a dorit o
siluetă aparte având la bază un şasiu de Ford. Imaginea rezultatului final s-a
dovedit atât de spectaculoasă încât Ford i-a angajat pentru a fabrica o serie
de modele denumite Jensen-Ford.
Primele alternative sport autentice Jensen au urmat după război, odată
cu intrarea în companie a unui designer faimos la acea vreme, Eric Neale. De
imaginaţia lui se leagă renumele fraţilor Jensen în rândul modelelor cu design şi
performanţe dinamice superioare.
Capodopera mărcii britanice, Interceptor, a fost lansată în 1966 şi a
fost pentru prima oară când un producător englez apela la un carosier italian
pentru design. Colaborarea s-a dovedit totuşi cea mai inspirată decizie, iar
Interceptor a devenit unul dintre cele mai reprezentative modele britanice ale
anilor 1960 – 1970. Chiar dacă sub capotă se ascundea un motor V8 de origine
Chrysler, se pare că pasionaţii apreciau mai mult caroseria fascinantă, mai
ales în cazul versiunii hatchback, unde luneta include şi geamurile laterale
din spate având de asemenea rol de hayon. Din păcate, Interceptor a fost
ultimul model fabricat de Jensen până la faliment în 1976. Cu toate acestea,
pasionaţii din toată lumea au menţinut legenda în viaţă. Proprietarii unui
Interceptor sunt mândri de maşina lor şi sunt pregătiţi să investească sume
substanţiale pentru întreţinere şi restaurare. Performanţele sunt susținute de
o caroserie aerodinamică şi de o putere ce la anumite versiuni ajunge la 390
CP.
Anunţul că Jensen Interceptor revine în producţie a atras atenţia întregii
lumi asupra celui mai reprezentativ model britanic super sport din anii 1960.
Noul Interceptor va prelua moştenirea bolidului construit de fraţii Jensen, dar va beneficia de aportul aceloraşi consultanţi care au gândit
succesul lui Aston Martin.
În prezent, compania elveţiană care deţine drepturile de utilizare a mărcii
Jensen a apelat la consultantul britanic CPP în dorința de a reduce pe piață un
model Interceptor modern și performant. CPP, abrevierea de la Coventry
Prototype Panels, este un holding specializat pe realizarea de prototipuri cât şi
de serii limitate de supercar-uri. Până acum, CPP s-a implicat în evoluţia a
numeroase mărci exclusiviste, precum Aston Martin, Bentley, Rolls-Royce şi
Spyker.
Interceptor urmează a fi asamblat într-un număr redus de unităţi şi va
fi disponibil începând cu anul 2014 la un preţ de peste 200.000 euro. Caroseria
șşi structura de aluminiu alături de o motorizare specială vor garanta performanţe
de top, speculaţiile indicând o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde şi
o viteză maximă de peste 300 km/h.
1935 Jensen-Ford Woodie
1938 Jensen S-type
1950-1957 Jensen Interceptor
1959 Jensen 541R
1965 Jensen CV8
1966–1971 Jensen FF
1969 Jensen FF Mk.II
1972-1976 Jensen-Healey
1975 Jensen GT
2001Jensen S-V8
2014 Jensen Interceptor (proiect estimat)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu