miercuri, 26 martie 2014

Salonul auto de la A, la Z: Isuzu


  Isuzu Motors Ltd. este o companie japoneză, cu sediul în Tokyo, înfiinţată în anul 1916 de către Yoshisuke Aikawa. Produsele de bază sunt vehiculele comerciale şi camioanele de mare tonaj. În 2005, Isuzu a fost cel mai mare constructor de camioane de capacitate medie.

1916 - Tokyo Ishikawajima Shipbuilding and Engineering (predecesorul grupului ISUZU) începe construcţia unei fabrici pentru producţia de automobile.
1918 - Tokyo Gas and Electric Industrial Co, de asemenea predecesor al ISUZU, produce automobilul “A-9”.
1922 - Începe comercializarea modelului Wolseley A-9, primul automobil construit în Japonia, sub licenţa Wolseley (Marea Britanie). La doi ani după apare camionul CP.
1937 - Este fondat grupul Tokyo Motors Inc (predecesorul ISUZU)
1939 - Este realizat şi introdus pe piaţă modelul DA 40, automobil cu motor diesel.
1949 - Se adoptă actuala denumire a grupului ISUZU: "ISUZU MOTORS LIMITED"
1959 - Este prezentat la nivel mondial primul vehicul de 2 tone cu tracţiune spate.
1971 - Este semnat acordul de cooperare cu grupul General Motors.
1972 - Chevrolet LUV devine primul vehicul construit de ISUZU vândut în America. La un deceniu după, este înlocuit de Chevrolet S-10.
1973 - ISUZU introduce Gemini, care este produs împreună cu General Motors. Este vândut în SUA ca Opel-ul de la Buick făcut de ISUZU, iar în Australia ca Holden Gemini.
1981 - Vehiculele comerciale ISUZU sunt exportate cu succes în SUA. ISUZU P'Up este primul model vândut ca Isuzu în loc de Chevrolet sau Buick.
1986 - Se celebrează atingerea a 3 milioane de unităţi exportate.
1987 - SIA (Subaru-Isuzu Automotive) este stabilită ca societate mixtă, între ISUZU şi Fuji Heavy Industries (compania mamă a Subaru).
1990 - ISUZU devine primul constructor din lume de vehicule industriale medii şi grele (peste 6,1 tone).
Este lansat modelul off-road Trooper ce obţine numeroase succese în competiţiile de raliuri şi a cărui nouă versiune este propulsată de un motor diesel “common rail” cu injecție directă. ISUZU este primul producător din lume ce introduce sistemul “common rail” în gama sa de vehicule off-road. În decembrie 1998 Isuzu obţine din partea "Automotive Researches Journalist Conference” din Japonia premiul "Technology of The Year" pentru cel mai bun motor al anului.
1994 - ISUZU anunţă un schimb de vehicule noi cu Honda, oferind Isuzu Rodeo (vândut ca Honda Passport) şi Isuzu Trooper (vândut ca Acura SLX), primind Honda Odyssey (vândut ca Isuzu Oasis). Efectul a fost adăugarea a două SUV-uri în gama Honda şi un minivan pentru ISUZU.
1996 - Este lansat Pick-up-ul Isuzu Hombre.
1998 - General Motors şi ISUZU formează DMAX, o societate mixtă care producea motoare diesel. ISUZU reinventează Amigo. Conceptul, unic prin design, VehiCROSS este dezvăluit.
1999 - În iunie ISUZU începe producţia de motoare diesel în Polonia pentru toate automobilele OPEL şi cele ale Grupului GM destinate pieţei europene.
2000 - ISUZU a atins numărul de 15.318.782 motoare diesel produse în propriile fabrici, consolidându-şi poziţia de lider mondial. Versiunea decapotabilă a conceptului VehiCROSS apare în filmul Mission to Mars.
2001 - Isuzu Axion şi Trooper apar în filmul Spy Kids.
2002 - În luna mai este lansat oficial noul pick-up ISUZU D-MAX pe piaţa tailandeză, atingând în scurt timp vânzări record pe această piaţă.
2003 - Spre sfârşitul anului începe comercializarea D-MAX în Europa, Italia având un statut special.
2004 - ISUZU este primul producător din lume de pick-up-uri, în afară de cei din SUA, cu peste 328.000 de unităţi vândute. ISUZU este, de asemenea, primul constructor din lume în ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare, de până la 6 tone, cu peste 183.000 de vehicule şi cu o producţie de peste 75.000 de vehicule din gama medie (de la 6 la 16 tone).
2005 - Dealerii ISUZU din America au doar două modele: Ascender şi camionul pick-up Seria-i. Seria-i este modelul Chevrolet Colorado cu altă siglă, iar Ascender este GMC Envoy.
2006 - Producţia modelului cu şapte locuri Ascender se încheie în februarie, odată cu închiderea uzinei Oklahoma City Assembly a celor de la GM. ISUZU rămâne cu modelul de cinci locuri Ascender, asamblat în Moraine, Ohio, şi puţin vândutul Seria-i. În iunie ISUZU şi GM au căzut de acord să creeze "LCV Platform Engineering Corporation (LPEC)" pentru a dezvolta un nou pick-up. În noiembrie Toyota cumpără 5.9% din ISUZU.
2007 - În ianuarie ISUZU şi GM actualizează gama LCV cu un motor diesel common rail de 3.0 litri, mai puternic şi cu un cuplu mai mare decât predecesorul său.
2008 - Pe 30 ianuarie ISUZU anunţă retragerea completă de pe piaţa americană, datorită lipsei vânzărilor.

1968-1972 Isuzu 117 Coupe
 



1988 Isuzu Piazza


1989 Isuzu 4200R Concept



1991 Isuzu Impulse


2001 Isuzu VehiCROSS


2001 Isuzu Zen Concept


2002 Isuzu Axiom XSR Concept



2010 Isuzu D Max Dakar Racer


2012 Isuzu D-Max


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu