Infiniti este un constructor de
autoturisme de lux, divizie a concernului Renault-Nissan.
Momentul oficial al naşterii Infiniti
coincide cu prezentarea primelor două modele, Infiniti Q45 şi Infiniti M30, la
acelaşi salon de la Detroit, din ianuarie 1989, unde avusese loc şi premiera
lui Lexus LS. Iar dacă Toyota ţintea prin limuzina sa clienţii de la Mercedes S
Klasse, Nissan îşi alesese celălalt rival din Germania, BMW. Astăzi, după 20 de ani de la apariţia în public, stimulaţi atât de creşterea pieţei
europene, cât, mai ales, de căderea celei americane, japonezii de la Nissan au
decis că a venit vremea să debarce pe bătrânul continent şi pentru a nu-şi
lăsa imaginea în voia dealerilor Nissan Infiniti, prima grijă a staff-ului ce
şi-a stabilit cartierul general în Elveţia a fost să-şi creeze propria reţea de
dealeri. În paralel, au fost alese cele mai potrivite modele din gamă capabile
să cucerească piaţa europeană, acestea fiind supuse unui amplu proces de
revizuire, conform cu gusturile şi regulile acestui colţ de lume, cu clienţi mult mai pretenţioşi decât americanii. Evenimentul de lansare oficială a
coincis cu Salonul Auto de la Paris. O lună mai târziu, ziariştii europeni erau
convocaţi în Franţa, lângă Marsilia, pentru a vedea la lucru modelele Infiniti.
Linia europeană a Infiniti cuprinde,
aşadar, un Infiniti sedan şi un Infiniti coupé, ambele din segmentul mediu,
botezate Infiniti G37, un SUV, Infiniti FX, cu două versiuni de motorizare, 37
şi 50, şi un crossover, Infiniti EX37. Lipsesc gamele M (clasa D, similar cu
Serie 5 şi C Klasse), ce va sosi probabil în Europa ulterior, şi InfinitiQX56,
giganticul SUV despre care e greu de crezut că ar găsi cumpărători cu uşurinţă
pe această parte a Atlanticului.
Revenind la modelele introduse, rivalul nedeclarat
al lui G este Serie 3 de la BMW, sedan şi coupé, iar SUV-urile ţintesc clienţii
lui X3 şi X5 (şi am spune noi şi X6). Teoretic, pentru că, practic, potenţialii
cumpărători vor veni pentru început din toate direcţiile. Trebuie spus însă că
atât cei de la BMW, cât şi de la celelalte companii premium germane, Audi şi
Mercedes, au de ce să-şi facă griji. Şi încă ceva: deşi au existat unele
comparaţii cu Porsche, îndeosebi Cayenne, nu credem că face obiectul.
Infiniti FX37 şi Infiniti 50S
Cel mai impresionant model şi care va
atrage probabil în următorul an cel mai mult atenţia, este Infiniti FX. Cu un
renume despre care aminteam mai sus, el asigură nu doar performanţele căutate
de unii cumpărători, dar mai ales imaginea, statutul indispensabil unui posesor
de maşină de lux. Designul sau păstrează suficient de mult din aspectul
generaţiei anterioare, este de-a dreptul original, iar senzaţia pe care o
resimţi în interior nu lasă loc de îndoieli în materie de calitate şi confort.
Mai mult, versiunea Infiniti FX50S agresează pur şi simplu asfaltul, graţie
puterii sale generate de motorul V8 5.0 litri, gâdilând astfel şi orgoliile
celor care iubesc puterea în toate formele sale. Performanţele nu se bazează
însă doar pe cei 390 CP sau pe cuplul de 500 Nm. Transmisia integrală
permanentă şi suspensiile active sunt alte două argumente solide pe şosea
pentru oricine vrea să se convingă, iar dispozitivele hi-tech, cum este Around
View Monitor, ţin pasul cu competiţia europeană. Alte gadget-uri disponibile ar
fi Intelligent Cruise Control, Scratch Shield, vopseaua care se reface singură
după ce a fost zgâriată, dar şi deja popularul Bluetooth. O menţiune aparte
merită Rear Active Steer, puntea spate care virează odată cu cea din faţă, cu
doar câteva grade, dar suficient pentru a conferi o incredibilă stabilitate
maşinii în viraje. Versiunea mai cuminte, Infiniti FX37, deşi se bazează pe un
motor puternic de 3.7 litri şi 320 CP (derivat din fabulosul 3.5 litri de pe Nissan
350Z), nu este la fel de spectaculoasă, în termeni relativi (totuşi,
accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, faţă de 5,8 secunde), însă
poate fi o alternativă pentru cei care nu vor să consume tot rezervorul într-o
singură zi. Cutia automată secvenţială în 7 trepte, gândită special pentru
Europa, este de-a dreptul încântătoare. Acţiunea sa adaptativă, care îi permite
să „gândească “momentele în care schimbă treptele, asigură, de exemplu, o
retrogradare surprinzătoare la frânarea bruscă, înainte de viraje. De asemenea,
trecerea de la o treaptă la alta este extrem de lină, comparabilă cu o cutie
CVT. Nu în ultimul rând, la interior, Infiniti FX se laudă doar cu materiale de
top, scaune din cea mai fină piele, confortabile, finisaje de lemn şi un ceas
simpatic pe consola centrală, în vreme ce insonorizarea este una dintre cele
mai bune pe care le-am sesizat până acum la automobilele premium.
Infiniti EX37
Ceva mai mic decât Infiniti FX, dar
păstrând linia impusă de cel mai mare model din gamă, Infiniti EX este un
veritabil crossover, cu o gardă la sol medie şi un motor despre care am vorbit
deja, 3.7 litri, şi care
constituie, de altfel, elementul comun al întregii linii Infiniti. Ba chiar,
datorită greutăţii mai mici, acceleraţia a câştigat 0,4 secunde. Infiniti este
mai cuminte, fără a înţelege greşit acest termen, dar asigura acelaşi nivel de
confort, cu un interior asemănător şi gadgeturi ce se apropie, fie că vorbim
despre echipările standard, fie despre opţionale, de Infiniti FX. Transmisia Infiniti AWD inteligentă este şi ea prezentă, la fel ca şi Infiniti Around View
Monitor (a fost primul model care a primit această jucărie), cutia automată în
7 trepte şi vopseaua Scratch Shield.
Deşi vorbim despre aceeaşi platformă
şi acelaşi motor, linia Infiniti G este cu totul şi cu totul altceva faţă de
SUV-urile mărcii. Aceste modele, dar mai ales
coupé-ul, pot fi comparate cu Nissan 350Z din multe puncte de vedere. E drept, nu este greu de
făcut comparaţia, de vreme ce utilizează platforma sa (upgradată şi ea în 370Z).
Una peste alta, Infiniti G37 coupé ar putea fi considerat un 370Z de lux, cu
mai mult spaţiu (2+2), mai mult confort, dar cu un feeling foarte apropiat.
Aspectul său este, deopotrivă, original şi rafinat, sportiv şi elegant. Nu
seamănă cu nimic de pe piaţă, dar aminteşte de stilul sport japonez.
Adaptare
Sursa: www.istoricauto.ro
1990–1992 Infiniti M30 coupe - convertible
1991–1993 Infiniti G20
1998 Infiniti Q45
2002–2006 Infiniti G35
2009 Infiniti Essence Concept
2010-2012 Infiniti G37X
2011 Infiniti Etherea Concept
2012 Infiniti Emerg-e Concept
2012 Infiniti FX50 - Versiunea Sebastian Vettel
2013 Infiniti FX37
2014 Infiniti Q50
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu