joi, 27 februarie 2014

Salonul auto de la A, la Z: Infiniti

    Infiniti este un constructor de autoturisme de lux, divizie a concernului Renault-Nissan.

   Momentul oficial al naşterii Infiniti coincide cu prezentarea primelor două modele, Infiniti Q45 şi Infiniti M30, la acelaşi salon de la Detroit, din ianuarie 1989, unde avusese loc şi premiera lui Lexus LS. Iar dacă Toyota ţintea prin limuzina sa clienţii de la Mercedes S Klasse, Nissan îşi alesese celălalt rival din Germania, BMW. Astăzi, după 20 de ani de la apariţia în public, stimulaţi atât de creşterea pieţei europene, cât, mai ales, de căderea celei americane, japonezii de la Nissan au decis că a venit vremea să debarce pe bătrânul continent şi pentru a nu-şi lăsa imaginea în voia dealerilor Nissan Infiniti, prima grijă a staff-ului ce şi-a stabilit cartierul general în Elveţia a fost să-şi creeze propria reţea de dealeri. În paralel, au fost alese cele mai potrivite modele din gamă capabile să cucerească piaţa europeană, acestea fiind supuse unui amplu proces de revizuire, conform cu gusturile şi regulile acestui colţ de lume, cu clienţi mult mai pretenţioşi decât americanii. Evenimentul de lansare oficială a coincis cu Salonul Auto de la Paris. O lună mai târziu, ziariştii europeni erau convocaţi în Franţa, lângă Marsilia, pentru a vedea la lucru modelele Infiniti.
   Linia europeană a Infiniti cuprinde, aşadar, un Infiniti sedan şi un Infiniti coupé, ambele din segmentul mediu, botezate Infiniti G37, un SUV, Infiniti FX, cu două versiuni de motorizare, 37 şi 50, şi un crossover, Infiniti EX37. Lipsesc gamele M (clasa D, similar cu Serie 5 şi C Klasse), ce va sosi probabil în Europa ulterior, şi InfinitiQX56, giganticul SUV despre care e greu de crezut că ar găsi cumpărători cu uşurinţă pe această parte a Atlanticului.  
    Revenind la modelele introduse, rivalul nedeclarat al lui G este Serie 3 de la BMW, sedan şi coupé, iar SUV-urile ţintesc clienţii lui X3 şi X5 (şi am spune noi şi X6). Teoretic, pentru că, practic, potenţialii cumpărători vor veni pentru început din toate direcţiile. Trebuie spus însă că atât cei de la BMW, cât şi de la celelalte companii premium germane, Audi şi Mercedes, au de ce să-şi facă griji. Şi încă ceva: deşi au existat unele comparaţii cu Porsche, îndeosebi Cayenne, nu credem că face obiectul.

Infiniti FX37 şi Infiniti 50S
   Cel mai impresionant model şi care va atrage probabil în următorul an cel mai mult atenţia, este Infiniti FX. Cu un renume despre care aminteam mai sus, el asigură nu doar performanţele căutate de unii cumpărători, dar mai ales imaginea, statutul indispensabil unui posesor de maşină de lux. Designul sau păstrează suficient de mult din aspectul generaţiei anterioare, este de-a dreptul original, iar senzaţia pe care o resimţi în interior nu lasă loc de îndoieli în materie de calitate şi confort. Mai mult, versiunea Infiniti FX50S agresează pur şi simplu asfaltul, graţie puterii sale generate de motorul V8 5.0 litri, gâdilând astfel şi orgoliile celor care iubesc puterea în toate formele sale. Performanţele nu se bazează însă doar pe cei 390 CP sau pe cuplul de 500 Nm. Transmisia integrală permanentă şi suspensiile active sunt alte două argumente solide pe şosea pentru oricine vrea să se convingă, iar dispozitivele hi-tech, cum este Around View Monitor, ţin pasul cu competiţia europeană. Alte gadget-uri disponibile ar fi Intelligent Cruise Control, Scratch Shield, vopseaua care se reface singură după ce a fost zgâriată, dar şi deja popularul Bluetooth. O menţiune aparte merită Rear Active Steer, puntea spate care virează odată cu cea din faţă, cu doar câteva grade, dar suficient pentru a conferi o incredibilă stabilitate maşinii în viraje. Versiunea mai cuminte, Infiniti FX37, deşi se bazează pe un motor puternic de 3.7 litri şi 320 CP (derivat din fabulosul 3.5 litri de pe Nissan 350Z), nu este la fel de spectaculoasă, în termeni relativi (totuşi, accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, faţă de 5,8 secunde), însă poate fi o alternativă pentru cei care nu vor să consume tot rezervorul într-o singură zi. Cutia automată secvenţială în 7 trepte, gândită special pentru Europa, este de-a dreptul încântătoare. Acţiunea sa adaptativă, care îi permite să „gândească “momentele în care schimbă treptele, asigură, de exemplu, o retrogradare surprinzătoare la frânarea bruscă, înainte de viraje. De asemenea, trecerea de la o treaptă la alta este extrem de lină, comparabilă cu o cutie CVT. Nu în ultimul rând, la interior, Infiniti FX se laudă doar cu materiale de top, scaune din cea mai fină piele, confortabile, finisaje de lemn şi un ceas simpatic pe consola centrală, în vreme ce insonorizarea este una dintre cele mai bune pe care le-am sesizat până acum la automobilele premium.

Infiniti EX37
   Ceva mai mic decât Infiniti FX, dar păstrând linia impusă de cel mai mare model din gamă, Infiniti EX este un veritabil crossover, cu o gardă la sol medie şi un motor despre care am vorbit deja, 3.7 litri, şi care constituie, de altfel, elementul comun al întregii linii Infiniti. Ba chiar, datorită greutăţii mai mici, acceleraţia a câştigat 0,4 secunde. Infiniti este mai cuminte, fără a înţelege greşit acest termen, dar asigura acelaşi nivel de confort, cu un interior asemănător şi gadgeturi ce se apropie, fie că vorbim despre echipările standard, fie despre opţionale, de Infiniti FX. Transmisia Infiniti AWD inteligentă este şi ea prezentă, la fel ca şi Infiniti Around View Monitor (a fost primul model care a primit această jucărie), cutia automată în 7 trepte şi vopseaua Scratch Shield.

Infiniti G37 sedan şi coupé
   Deşi vorbim despre aceeaşi platformă şi acelaşi motor, linia Infiniti G este cu totul şi cu totul altceva faţă de SUV-urile mărcii. Aceste modele, dar mai ales coupé-ul, pot fi comparate cu Nissan 350Z din multe puncte de vedere. E drept, nu este greu de făcut comparaţia, de vreme ce utilizează platforma sa (upgradată şi ea în 370Z). Una peste alta, Infiniti G37 coupé ar putea fi considerat un 370Z de lux, cu mai mult spaţiu (2+2), mai mult confort, dar cu un feeling foarte apropiat. Aspectul său este, deopotrivă, original şi rafinat, sportiv şi elegant. Nu seamănă cu nimic de pe piaţă, dar aminteşte de stilul sport japonez.

Adaptare
Sursa: www.istoricauto.ro


                                 1990–1992 Infiniti M30 coupe - convertible



 1991–1993 Infiniti G20

 1998 Infiniti Q45

 2002–2006  Infiniti G35

 2009 Infiniti Essence Concept



 2010-2012 Infiniti G37X

 2011 Infiniti Etherea Concept



 2012 Infiniti Emerg-e Concept



 2012 Infiniti FX50 - Versiunea Sebastian Vettel


 2013 Infiniti FX37

 2014 Infiniti Q50



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu