Hyundai Motor Company, sau, mai simplu
Hyundai, este un producător coreean de automobile. Acesta este partea a Hyundai
Kia Automotive Group, iar acesta este al patrulea în lume după numărul de unităţi
comercializate. Sediul principal al companiei este la Seoul în Coreea de Sud.
Hyundai operează cea mai mare uzină din lume, amplasată în Ulsan, capacitatea
de producţie al acestei uzine este de 1.6 milioane de unităţi anulă.
Istoria Hyundai începe pe 4 aprilie 1946, când Ju-Yund Chung a fondat
Hyundai Auto Service la Seoul. Acesta a ales numele de Hyundia deoarece acesta înseamnă,
în traducere, "modern".
Hyundai Motor Company a fost fondată de către Ju-Yung Chung şi fratele
mai mic al acestuia Se-Yung Chung, în luna Decembrie 1967. În 1968 compania
semnează un contract cu Ford Motor Company, pentru a asambla Ford Cortină şi
Granada, pentru piaţa nord-coreeană şi a continuat producţia acestora până în
1976. Uzina de la Ulsan a fost construită în şase luni şi avea o viteză de
producţie de aproximativ 80 de minute pe fiecare dintre cele cinci linii de
asamblare a unui Ford Cortina.
Pentru stimularea creşterii economice, guvernul sud-coreean a lansat o
provocare, ca până în 1975 să fie construită prima maşină de origine coreeană.
Patru firme coreene şi-au arătat interesul - Hyundai, Daewoo, Kiam, Ssangyong -
iar Hyundai a prezentat un plan pentru producţia a 80.000 de unităţi anual. În
acest sens aceştia au luat legătura cu 26 de companii din cinci ţării diferite
pentru a cumpăra
tehnologii.
De designul primei maşinii Hyundai s-a ocupat compania lui Giorgeto
Giugiaro, ItalDesign, pentru motor, transmisie şi puntea spate s-a apelat la
Mitsubishi, iar pentru know-how şi instruirea personalului, cei de la Hyundai
au semnat un contract cu fostul preşedinte al British Leyland Motor Corp şi alţi
şase ingineri britanici. Rezultatul acestor eforturi Hyundai a fost prima lor
maşină, şi, totodată,
prima maşină din Coreea.
Producţia lui Pony a început în 1975, acesta a intrat la vânzare un an
mai târziu. Hyundai Pony a fost trimis în Europa pentru certificare, testare şi
aprobare. Hyundai a început rapid să exporte modelul, iar în 1978 Hyundai
exportase al 10.000-lea Pony.
Modelul Pony a a fost disponibil în 5 modele de caroserie, sedan,
hatchback cu trei şi cinci uşi, pickup şi break. În 1982, Hyundai reîmprospătează
designul lui Pony şi lansează Pony II.
Modele produse
- Pony
- Granada
- Stellar
- Excel/Pony/Presto (Vândut și ca Mitsubishi Precis)
- Accent/Excel
- Accent/Verna
- Atos/Santro
- Atos Prime/Santro Xing (Vândut și ca Dodge Atos și Kia Visto)
- Scoupe
- Elantra/Lantra
- Avante/Elantra/Lantra
- Equus/Centennial
- Click/Getz
- Tiburon/Coupé/Tuscani
- Matrix/Lavita
- Sonata
- Grandeur
- Grandeur XG/XG300/XG350
- Grandeur/Azera
- Dynasty
- Hyundai Santamo
- Arnejs
- Hyundai Tucson
2007 - Hyundai QarmaQ Concept
2008 - Hyundai Tiburon
2009 - Hyundai Blue-Will Concept
2009 - Hyundai Genesis Coupe Concept
2010 - Hyundai Equus 1
2011 - Hyundai Blue 2
2012 - Hyundai Veloster
2013 - Hyundai HED 2
Hyundai Sonata HED-7 i-flow hybrid
Hyundai Concept Motorcycle
Wallpapers
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu