duminică, 11 august 2013

Salonul auto de la A, la Z: Eagle



   Eagle a fost o marcă a Chrysler Corporation în urma achiziţiei în anul 1988 a firmei American Motors Corporation (AMC). Sediul a fost la Auburn Hills, Michigan, Statele Unite ale Americii, iar produsele au cuprins clasele sedan, de lux şi maşini sport.

   În anul 1999, despre Eagle s-a vorbit la timpul trecut.

   Deşi de scurtă durată, Vision Eagle sedan s-a vândut într-un număr respectabil de exemplare, dar fără să se impună pe piaţă. În schimb, modelul sportiv, Eagle Talon, a fost comercializat în ceva mai mult de 115.000 de unităţi.

   Două dintre primele modele fabricii, Eagle Premier şi Eagle Medalion, au fost concepute de AMC în colaborare cu fostul său partener şi coproprietar cu 46,4 la sută din acţiuni, Renault, modele extrem de apreciate în Europa, dar sub denumirile de Renault 25, în cazul lui Premier, şi Renault 21, în cel de-al doilea caz. Restul de autoturisme sub marca Eagles au fost pur şi simplu versiuni „reambalate” de maşini vândute de alte divizii a celor de la Chrysler Corporation, precum şi unele importuri captive produse de Mitsubishi Motors.

   De-a lungul istoriei sale, marca Eagle a suferit în primul rând de o abordare lipsită de respect şi încredere asupra produselor sale, după cum nici soluţiile inovatoare prin care doreau să se diferenţieze pe piaţa auto nu au avut mai mult succes. Eagles nu a fost primită pe piaţă ca entitate de sine stătătoare, ci, mai degrabă, precum o rudă săracă a altui brand. Cele mai multe dintre modele Eagle au fost comercializate de către Chrysler-Plymouth, Dodge şi dealeri Mitsubishi sub diverse forme. Când Chrysler a fost prinsă în vâltoarea dificultăţilor financiare de la sfârşitul anilor 1980, primele fonduri ce au fost abandonate au cele pentru divizia Eagle, lăsând-o practic de izbelişte. După un deceniu de vânzări lente, Chrysler a anunţat întreruperea brandului Eagle, în septembrie 1997, iar ultima Eagle Talon ieşită de pe linia de producţie a fost un an mai târziu, în1998.

   Marca Eagle a fost eliminată în etape. În 1996, Chrysler a întrerupt Mitsubishi Mirage, care a stat la baza modelului Eagle Summit, soartă pe care au avut-o la scurt timp Dodge Colt şi Plymouth Colt, modele apărute după sezonul 1994. În 1997, Eagle Vision a fost întrerupt la sfârşitul ciclului său de proiectare, deşi similarele Dodge Intrepid şi Chrysler Concorde au fost reproiectate pentru anul 1998 şi au continuat până în 2004. Numai Mitsubishi Eclipse, baza pentru Eagle Talon, a mai rămas pentru anul 1998, după care, împreună cu marca Eagle în sine, a fost scos din producţie, în favoarea fuziunii din acel moment, Daimler-Chrysler.

   Iniţial, Chrysler luase în calcul restructurarea şi relansarea modelului Vision Eagle pentru anul 1999. Unele prototipuri au fost văzute chiar purtând logo-ul Eagle, oferind astfel dealerilor un termen prelungit până la lansarea noului model, astfel ca întreg stocul existent (produs până în septembrie 1997)  să fie epuizat. Cu toate acestea, directori Chrysler au decis să scoată definitiv din priză marca Eagle, doar câteva luni mai târziu, deşi proiectul a continuat şi a fost comercializat, dar sub marca Chrysler 300M.

 1981-  AMC Eagle SX 4

 1985 - AMC Eagle

 1994-  Eagle Summit LX

 1995- Vision Eagle

1998- Eagle Talon


Eagle SS Mark II

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu