marți, 7 mai 2013

Salonul auto de la A, la Z: Chrysler


Prima maşină care a purtat numele de Chrysler a fost lansată pe 5 ianuarie 1924. Chrysler Six a venit cu inovaţii care nu mai fuseseră oferite până atunci la o maşină de nivel mediu, ca preţ, inclusiv primul motor cu compresie mare şi pistoane de aluminiu, capac detaşabil al cilindrului, ventilator pentru carburator, filtru detaşabil de ulei şi frâne Lockheed pe toate cele patru roţi.

1925: Continuând politica sa de inovare în domeniul ingineriei auto, în 1925 vehiculele Chrysler sunt echipate cu un nou sistem de vibraţie acţionat prin frecare de un butuc al axului roţii, pentru o mai bună performanţă a motorului.

1926: Chrysler intră pe piaţa de lux a maşinilor cu un nou model premium, numit Chrysler Imperial E-80. Modelul 80 reprezintă un succes, dar şi un punct istoric pentru Chrysler – o viteză garantată de 80mph, o viteză astronomică pentru vehiculele din acea perioadă.

În 1928, Chrysler a început promovarea automobilelor sale prin ofertele de preţ şi accesorii. În această perioadă au fost lansate pe piaţă două modele noi, unul la preţ mai accesibil, modelul Plymouth, şi unul cu preţ mediu de piaţă, DeSoto. La scurt timp după aceea, compania a cumpărat Dodge Brothers auto şi a lansat gama de camioane Fargo.

1931: Chrysler introduce "suspensia flotantă", odată cu modelul Plymouth. Utilizând suporturile flexibile de cauciuc, acest motor cu două puncte de susţinere împiedica vibraţiile care apăreau la motorul greu de 4 cilindri să ajungă la caroserie. Acesta combina fineţea unui motor V8, cu economia unuia de 4 cilindri.

Modelele Chrysler din 1931 introduc şi un sistem de transmisie prin scânteie, care permite şoferului să schimbe vitezele fără a folosi ambreiajul. Acest sistem este un precursor al transmisiei automate.

1933: Chrysler este compania care mai introduce prima o noutate pe piaţa de profil: un sistem de transmisie silenţios cu mecanism helicoidal. De asemenea, modelele Chrysler din 1933 mai sunt echipate cu încă o caracteristică nouă – un comutator pentru pornire sub formă de pedală.

1934: Primul model cu adevărat modern: primul vehicul cu formă aerodinamică: DeSoto Airflow. Maşina încorpora multe caracteristici futuriste pentru vremea respectivă: o structură exterioară uşoară, care conferea maximum de putere şi siguranţă; un portbagaj intern şi spaţiu pentru scaune de 130 cm. Motorul modeleului Airflow s-a mutat deasupra axului frontal, ceea ce a dus la creşterea spaţiului interior. Dar poate cea mai mare realizare au fost parbrizele curbate, dintr-o singură bucată.

1939: O altă inovaţie acestui an este transmisia semiautomată.

1940: Owen Skelton proiectează o nouă caracteristica importantă de siguranţă – cadrul de siguranţă pentru roţi. O proeminenţă din interiorul roţii împiedica cauciucul să se desprindă de cadru.

1941: Chrysler introduce Chrysler Town şi Country. Aceste SW-uri au uşi duble spate, pentru a uşura încărcarea.

1942: DeSoto introduce Airfoil – farurile ascunse inspirate de modelele experimentale Newport şi Thunderbolt.

1946: Comutatorul pentru pornire sub formă de pedală este înlocuit cu un buton.

1949: Prima maşină nouă postbelica; caracteristici noi – amortizoare Oriflow, sisteme de aprindere cu cheie şi discuri de frână pe toate roţile pentru modelele Chrysler Imperial şi Plymouth, care prezintă şi primele SW-uri cu caroserie integrală din oţel.

Începând cu 1955, modelul Imperial, unul de top al companiei în acea perioadă, a devenit marcă a Chrysler.

În 1960, Chrysler a introdus în autoturisme construcţia uni body, fiind aplicată pentru prima dată modelului Big Three. Aceasta în curând a devenit un standart în industria automobilistică.

În 1966, Chrysler s-a extins în Europa, prin preluarea British Rootes Group, şi Simca din Franţa, pentru a forma Chrysler Europa.

În 1979, Chrysler trece printr-o criză financiară, dar îşi revine după o garanţie semnificativă din partea statului american. Cu ajutorul din partea congresului SUA, Chrysler începe producţia de autoturisme inovatoare (cum ar fi platforma K-car), în special cu inventarea conceptului de minivan, evitând astfel falimentul.
Într-o asociaţie cu Mitsubishi Motors, numita Diamond Star Motors, Chrysler şi-a consolidat eforturile pe piaţa maşinilor mici.

La începutul anilor 1990, Chrysler a făcut primii paşi pentru a reveni pe piaţa europeană, lansând o linie de producţie în Austria.

În 1998 Chrysler a fuzionat cu Daimler-Benz pentru a forma DaimlerChrysler AG.

În 2001, modelul Plymouth a fost scos din producţie, iar compania şi-a concentrat eforturile la dezvoltarea unor noi modele. Astfel, în 2004, apare Chrysler 300 şi un nou Hemi V8.
O super-masina Chrysler ME Four-Twelve, cu un motor V12, a apărut ulterior pe piaţă. Chrysler ME Four/Twelve este cel mai avansat model Chrysler construit vreodată. Design-ul şi motorizare sunt un exemplu strălucit al capacităţilor Grupului Chrysler.

1954 Chrysler GS-1 Special



1960 Chrysler Windsor


1963 Chrysler 300 Sport


1989 Chrysler LeBaron GTC


2001 Chrysler PT Cruiser


2002 Chrysler Prowler


2003 Chrysler 300M


2005 Chrysler 300



2005 Chrysler Firepower Concept



2005 Chrysler Town & Country


2006 Chrysler Imperial Concept


2007 Chrysler Sebring


2008 Chrysler ecoVoyager Concept




2011 Chrysler 200 Convertible


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu