luni, 8 aprilie 2013

10 repere din istoria auto


Maşinile au fost transformate din obiecte de pură necesitate în obiecte de coleţie, de mândrie, care pot arăta statutul persoanei care le deţine. 
Iată zece lucruri din istoria câtorva dintre cele mai importante mărci de maşini.


  • În mai 1904, Henry Edmunds înfiinţează, în Manchester, Rolls Royce Limited, luându-i alături pe inginerul Henry Royce şi pe Charles Rolls, primul dealer de maşini. Angajamentul luat în mai 1904 este unul verbal, cei doi parafând înţelegerea în decembrie 1904.
  • Charles Rolls moare însă într-un tragic accident de avion, în iulie 1910, ceea ce îl determină pe Royce să continue afacerea singur.
  • Primele maşini Rolls Royce sunt construite în fabrica Royce Cooke Street din Manchester, dar după succesul liniei Silver Ghost, compania mută producţia în fabrica din Derby.
  • Cu un an înaintea celor de la Rolls Royce, în 1903, Henry Ford înfiinţează societatea industrială specializată în industria de automobile, Ford.
  • În 1908 s-a produs prima maşină ultilitară de serie, modelul T, care s-a vândut în milioane de exemplare la un preţ mic,  graţie benzii rulante, care a standardizat şi a sporit producţia generală.
  • În 1908, apare societatea automobilistă şi mecanică General Motors, din fuziunea Buick, Cadillac, Oldsmobile şi alte firme automobilistice minore, asociindu-se ulterior cu Vauxhall şi Opel.
  • La Detroit, în 1925, apare societatea Chrysler, înfiinţată de W. Parcy Chrysler, care se va dedica producerii automobilelor de lux.
  • În 1928,  şi-a lărgit în mod considerabil dimensiunile, absorbind Dodge, ceea ce i-a permis să concureze cu General Motors şi cu Ford.
  • În perioada de după război şi-a extins controlul asupra altor case automobilistice, printre care Plymouth şi casa franceză Simca.
  • Între 1979-1993 Chrysler s-a confruntat cu o drastică restructurare, cedând printre altele, partea sa europeană grupului Peugeot-Citroen.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu