joi, 19 decembrie 2013

Salonul auto de la A, la Z: Honda



   Colosul japonez Honda este un veritabil conglomerat care comercializează de la automobile şi motociclete până la roboţi şi avioane. Honda Motor este unul dintre cei mai mari producători de motoare din lume şi al doilea producător auto în Japonia după Toyota. 

   Întemeietorul companiei a fost Soichiro Honda, care, în anul 1946, pune bazele Institutului Tehnic de cercetare Honda în Hamamatsu. Supranumit de revista People “un adevărat Henry Ford de origine japoneză”, Soichiro Honda (17 noiembrie 1906 - 5 august 1991) s-a folosit de abilităţile sale inginereşti şi de marketing pentru a crea peste ani o multinaţională în valoare de multe miliarde de dolari. Acesta înfiinţează în 1948 cu un capital de 1 milion de yeni, Honda Motor Corporation Ltd.
   După cel de-al doilea Război Mondial, economia Japoniei se refăcea încet, încet, iar ceea ce mai rămăsese din infrastructură erau mai ales drumuri de pământ – aşadar erau necesare vehicule uşoare şi ieftine, cum ar fi motocicletele. În 1949 începe povestea de success Honda odată cu demararea producţiei motocicletei Dream D care avea 98 cmc şi 3 CP.
   În 1952, cartierul general Honda se mută la Tokyo, şapte ani mai târziu se întemeiază Honda Motor Co. Inc. America iar în 1961 se înfiinţează în Germania Honda GmbH Europa. 
   Anul 1963 marchează debutul  primului model sportiv - S500 şi a primei camionete - T 360. Un an mai târziu, Honda anunţă participarea în Formula 1 iar în Marele Premiu al Germaniei termină pe locul 9. 
   În  1965, Honda obţine prima victorie în F1, în Mexic.  
  1966 marchează un moment istoric pentru Honda şi o premieră internaţională, atunci când la World Grand Prix, Honda câştigă Campionatul Constructorilor de Motociclism la toate clasele (50 cc, 125 cc, 250 cc, 350cc, 500 cc).
   În 1967 se lansează modelul N 360, un automobil de clasă mică cu tracţiune faţă. Un an mai târziu, Seria N ajunge în topul vânzărilor pe piaţa japoneză. De asemenea, în acel an începe şi exportul modelelor N 360 şi N 600.
   1972 este anul apariţiei modelului Honda Civic. Se lansează propulsorul cu emisii poluante reduse CVCC. Acesta este primul agregat care respectă legea US Clean Air din 1975. Datorită motoarelor cu consumuri şi emisii reduse, Honda este principalul beneficiar al crizei petroliere ce a afectat grav SUA în anii ‘70 .
   În 1976 debutează modelul Accord, cu propulsor CVCC de 1.600 cmc. Tot în acel an, vânzările modelului Civic ating 1 milion. 
   În 1977 se înfiinţează fundaţia Honda.
   Anul 1983 marchează întoarcerea Honda în Formula 1 după o absenţă de 15 ani. Un an mai târziu, echipa Ralt Honda stabileşte un nou record mondial, cu 12 victorii consecutive în Formula 2.
   În 1985 se lansează Honda Legend şi modelul mini Today.
  1986 este anul în care Honda ocupă locurile 1,2,3,5 şi 6 în Raliul Paris-Dakar. În acealaşi an, reţeaua de dealeri Honda - Acura începe să opereze în America.
  Anul 1987 consemnează atingerea producţiei de 5 milioane de unităţi pentru modelul Civic şi lansarea sistemului ABS pentru motociclete. Honda Legend devine primul autovehicul japonez echipat cu airbag-uri, iar coupe-ul Honda Prelude devine primul automobil din lume cu toate cele patru roţi direcţionale.
   În 1988, McLaren Honda câştigă ambele titluri în Formula 1 şi stabileşte un nou record, cu cele 11 victorii consecutive în Marile Premii. Producţia de automobile atinge 15 milioane de unităţi.
   Fondatorul Honda, Soichiro Honda devine în 1989 primul asiatic inclus în Hall of Fame-ul industriei automobilistice americane. În acelaşi an, Honda Accord devine cel mai bine vândut model în Statele Unite.
   1990 marchează lansarea legendarului model sportive Honda NSX, obiect de cult pentru fanii curselor, tuning-ului şi a driftului.
   În 1991, fondatorul Soichiro Honda se stinge din viaţă. McLaren Honda câştigă ambele titluri în F1 (titlul piloţilor pentru al cincelea an consecutive şi cel al constructorilor pentru al patrulea).
  În 1992, producţia mondială de automobile atinge 20 de milioane de unităţi. Începe fabricarea de automobile şi în Marea Britanie.
   1993 este anul în care Honda câştigă cu modelul Honda Dream competiţia World Solar Challenge, cea mai importantă cursă care implică automobile cu propulsie solară.
   1995 este anul în care producţia Civic atinge 10 milioane de unităţi. Se lansează modelul SUV Honda CR-V.
   1997 marchează debutul modelelor electrice EV Plus şi a tehnologiei ZLEV (Zero Level Emission Vehicle).
   În 1998, Honda aniversează 50 de ani de la înfiinţare. Începe producţia şi vânzarea modelului Civic Aero Deck, primul automobil Honda dezvoltat în Europa.
   1999 este anul lansării roadsterului Honda S 2000 şi a primei generaţii a modelului hibrid Honda Insight.
   În 2000 apare prima versiune a robotului umanoid ASIMO (Advanced Step in Innovation Mobility) creat de Honda R&D din Japonia.
   2001 este anul apariţiei modelului Civic Hybrid.
   2003 marchează anul primului zbor de încercare al avionului business HondaJet.
   Anul 2004 marchează lansarea în Europa a modelului Accord 2.2 i-CTDI, echipat cu primul diesel Honda.
   Automobilul cu pile de combustie FCX poate fi achiziţionat de particulari din 2005. În acelaşi an îşi face apariţia team-ul official Honda Racing F1. De asemenea, se lansează în producţia de serie prima motocicletă din lume echipată cu airbag.
   În 2009, noua generaţie Honda Insight se lansa la Salonul de la Detroit.
   În 2011, din cauza dificultăţilor de pe piaţa auto în scădere şi a dezastrelor naturale ce au afectat fabricile din Japonia, producţia Honda scade cu o cincime la 2,9 milioane de unităţi, minimul ultimilor 8 ani. 

 1964. Honda S 600


 1989. Honda - Acura NSX

1992. Honda Acura NSX  

1998. Honda NSX

1999. Honda S2000



2003. Honda HSC



2008. Honda Accord Coupe

2008. Honda FC Sport Design Study


2011. Honda EV-Ster Concept



2011. Honda Micro Commuter Concept


2012. Honda Civic Concept

2012. Honda Gear Concept


2013 Honda CR-Z



2013. Honda NSX Concept



Honda 3R-C Concept

Honda V4 Futuristic Superbike

Honda Oree Electric



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu